Softlaser therapie

De softlaser! Wat een geweldige toevoeging is dit. Het is niet alleen een fijn handzaam apparaat, maar ook nog eens super efficiënt.

''Wat ik vaak uitleg is dat de laser nieuwe cellen aanmaakt. Cellen hebben namelijk een cel-herinnering.

Kijk maar eens bij je zelf, vaak heb je kramp op steeds precies de zelfde plaatsen. Dat komt door de cel-herinnering, deze onthouden namelijk precies de plek waar een blessure zit.
Doordat we met de laser nieuwe cellen aanmaken die deze herinneringen niet hebben, zal de blessure dus veel sneller herstellen.''

Waar kan de laser voor ingezet worden?

...overal waarvoor dus een nieuwe cel-herinnering voor aangemaakt dient te worden, maar denk aan:

• Kneuzingen en verrekkingen
  • Myofaciale klachten ( spierspanningen en triggerpoints )

• TMD Kaakproblemen
  • Verdikte achillespees met knobbels
  • Versneld herstel na medische ingreep
  • Versnelde wond en bot heling
  • Voor en na tand operaties
  • Voorkomt litteken weefselvorming
  • Littekens en weefselpijn
  • Wallen onder de ogen
  • Whiplash
  • Zenuwpijn
  • Zwellingen

• Acute blessures
  • Aderontsteking
  • Allergische en chronische hooikoorts
  • Huidpijn
  • Insectenbeten en blaasjes
  • Wratten
  • Artrose en artritis
  • Herpes ( lip- of koortsblaasjes )

• Hernia

• Hoofdpijn/migraine

• Gescheurde pezen en spieren

• Diabetische neuropathie

• Brandwonden

• Pijn en weefselschade na bestraling

• Versneld zenuwherstel
  • Huidirritaties
  • Peesontsteking
  • Pijn door slecht geheelde breuk of blessure
  • Rugklachten
  • Schaaf- en snijwonden
  • Slecht genezende wonden
  • Slijmbeurs ontsteking
  • Slijtage wervelkolom
  • Spier en gewrichtsklachten
  • Spierpijn/gezwollen spieren
  • Blauwe plekken
  • ...en nog veel meer

Meer uitleg

Doordat het gebruik maakt van rood- en infrarood (800 mW) licht dring je dieper de weefsels in dan een andere softlaser.

Medische omschrijving:

Het produceert straling (photon energie) in het zichtbare en onzichtbare rood-infrarood gebied van het elektromagnetisch spectrum. Het veroorzaakt bio stimulatie in de lichaamscellen met name in de mitochondria (de energiecentrales in de cellen). Ze maken gebruik van photon energie, geven geen hitte af en zijn werkzaam in de rode en infrarode helende golflengtes. Laserlicht kan wel tot 6 cm of meer doordringen en heeft effect op gewrichten, weefsel, spieren en pezen. Daardoor is het te gebruiken voor een groot scala aan gezondheidsklachten.

Genezing verloopt aanzienlijk sneller (bij sportblessures kan dat wel in de helft van de normale hersteltijd zijn). De pijnklachten worden minder of verdwijnen helemaal, je kunt beter bewegen, littekens vervagen.

De behoefte aan pijnstillers wordt minder of verdwijnt. Soms kan een operatie voorkomen worden. Wanneer na een operatie softlaser wordt toegepast, ontstaat er veel minder littekenweefsel. Littekenweefsel ziet er niet mooi uit maar is ook vaak de oorzaak van blijvende pijnklachten. Het maakt het lichaamsweefsel stijver en minder elastisch. Doordat ook de doorbloeding gestimuleerd wordt kan softlaser een belangrijke hulp zijn bij moeilijk helende wonden.

Bij de therapie zijn er twee verschillende reacties.

A – Het korte termijn effect, cellen maken stoffen aan (zoals endorphine en cortisol) die voor pijnvermindering zorgen. De sterkte van de reactie verschilt per paard/mens.

B – Veel belangrijker echter is het lange termijn effect, het progressieve genezingsproces, dat sterker wordt door elke volgende behandeling.

Afhankelijk van de klacht merk je meestal na 2 tot 3 keer al enige verbetering.  Studies laten zien dat lasertherapie in 70 tot 90 % van de gevallen positief resultaat heeft.

* ik maak gebruik van de softlaser van essential elements.
Voor meer uitleg, raadpleeg hun website: https://www.essentialelements.nl/winkel/zo-werkt-softlaser/
Nieuwsgierig geworden?

Neem contact op!

Dan plannen wij samen een afspraak in